Kniven träffade nästan

I Allahs Namn

Det kommer inte som en överraskning till mig att det finns en hel del människor som hatar Islam och muslimer. Men det är inte ofta snack omvandlas till handling. Men det verkar dock bli vanligare. Fick höra om en händelse alldeles nyss om just detta.

En syster i heltäckande slöja var på väg till sitt hem. Denna syster är uppväxt och utbildad i Sverige. Hon bor i ett familjeområde med sin man och deras två småbarn. Just denna dag var hon på väg hem ensam utan sin man och barn. Medan hon går på sin gård för att komma hem till sin lägenhet, flyger en stor kökskniv förbi hennes ansikte och landar framför henne på marken. Hon tittar chockat runtomkring sig och ser en kvinna i en balkong som skriker: ”J*vla islamist, du ska dö.”

”Vad sysslar du med?” skriker systern tillbaka. Kvinnan svarar: ”Du har inte sett något, jag ska komma ner till dig.” Då börjar systern gå mot sitt hem och hinner hem innan kvinnan kommer ner. Därpå ringer systern polisen, som kommer hem till henne med två radiobilar.

Systern visar vart kvinnan bor och polisen går dit och talar med henne. Vad säger polisen till systern efter deras samtal med denna galna kvinna: ”Hon är galen, hon tror är Elvis dotter. Denna kvinna har varit omhändertagen men släpptes nyligen, men hon kommer omhändertas nu igen.”

Jag säger: SKOJAR NI MED? TÄNK om systern gick med sin son eller dotter just den dagen och kniven landade i skallen på en av ungarna? Är denna kvinna verkligen galen? Hon verkade vara väldigt pigg och vaken när det kom till islamister i alla fall. Ska vi vara rädda nu jämt eller? Detta inlägg är inte för att skrämma mina systrar. Men är detta det nya priset som vi offentligt religiösa ska betala? Må Allah rädda oss, amin

er bror

Anas

Publicerat av

Anas Khalifa

Anas Khalifa, född -83 i Egypten och kom till Sverige -89. Huvudsysselsättning just nu är: författarskap och föreläsningar om islam.

20 reaktioner till “Kniven träffade nästan”

  1. O herre Gud!. Sobhanllah .. vet inte om jag ska skratta elr inte.. Må Gud skydda alla täckande systrar men det låter så roligt att hon skrek så efter henne så– finns det sånt folk? hahah(fårlåt kan inte låta bli att skratta- så löjligt)

  2. La hawla wala quoto illah billah, barakAllahu feek för att du delar med dig denna historia. Det är viktigt att vi vaknar upp i den dvala vi är för att se den verklighet vi lever i. Att inte vara aktiv i dawah och konstruktivt hjälpa våra syskon som behandlas ”speciellt” för att vi är muslimer är i sig en lathet som inte kan rättfärdigas. Vi är oftast snabba med att peka finger mot olika grupper av muslimer och deras ”innovationer”, men glömmer bort att de innovationer icke-muslimska samhällen uppfunnit för att tortera oss och särbehandla oss är långt mer farligt för oss än om någon håller händerna på magen eller på bröstet. BarakAllahu feekum.

  3. Menas att man är ett speciellt tillfälle där alla kan ställa frågor till dig där du senare avslutar frågestunden och tar och svarar på alla frågor?.

  4. Min bror Anas. I den här tiden vi lever i kommer vi muslimer bli mycket ”utstötta” allt från snea blickar till rasistiska, kränkande ord till mord på muslimer. Detta är Sheytans verk, som du säger, största vilja är att leda oss bort från islam. Men om vi är trogna till Allah kommer det löna sig.

    Forsätt med dina föreläsningar bror. Du är min förebild. Jag är 17 år, Själv är jag muslim och tror på Allah min enda gud och jag har precis börjat gå på fredagsbön. Men än idag gör jag mycket haram. Det är inget jag är stolt över men det är mycket som lockar. Det är svårt i dessa förhållanden men jag är fortfarande medveten om det jag gör är fel.

    Må Allah välsigne dig vilket jag tror han kommer för du har fått mig att få en annan världssyn. Det e bara 1 person nu vi pratar om som du har fått att tänka över de han gör. Tänk dig resten också. Inshallah Jennahs ”paradisets” dörrar är öppna för oss alla muslimer och goda människor

    1. Baraka Allah fik för dina ord bror Josef, dem är uppskattade. Må Allah förlåta mig för vad folk inte vet och göra mig bättre än vad de tror om mig, amin

      Fortsätt med att gå till fredagsbönen och kämpa med dina fem böner. Detta kommer hjälpa dig att hålla dig borta från haram in sha’ Allah. Jag är väldigt glad och stolt över att han en stark bror som dig och jag hoppas att jag får möjlighet att träffa dig någon dag.

      Må Allah fortsätta vägleda dig, skydda dig och ge dig stadighet på tron och iman, amin

  5. Assalamualeikum warahmatuallahi wabarakatuh
    Waman yataqi Allah yaj3l lehu mekhraja, Må Allah vakta oss alla Ameen,
    Det är skrämmande, Allahu Akbar Layusibana illa makatabaAllahu Lana,
    Muslim eller muemin måste vara berädd särskillt när man gör da3wa, Alhamdulillah
    Allah yarzuqna sabr för allt Ameeeen. Jag önskar att hon mår bra systern efter händelse
    Må Allah ge henne Kraftful Yaqin att Allah vaktar henne Ameen. Hoppas Allah belöna henne med Paradiset pga detta Prövning Allahuma Ameeeeen. Det är inte lätt

    JazakaAllah khier bror

  6. إن الله مع المُتقين .. يدفع عنهم الاعداء، يُعافيهم من البلاء، يشفيهم من الداء، يحفظهم في البأساء والضراء

  7. Tack så mycket min bror Anas.
    Nu jag vidarebefodrar min väns meddelande i förfrågan om ditt svar.

    ”säg om man har haft pengar från inbrott och knarkförsäljning innan man praktisera säg va ska man göra med dom blir dom halal
    blir dom halal efter att man har börjat praktisera”

    Denna broder har nu gjort det ”modiga beslutet” och har lagt sin kriminalitet bakom sig. Numera ber han och gör annat halal.

    Tack på förhand

Kommentera

