”Vi är Islam”

Ta avstånd från all form av sekterism! Jag uppmanar alla ungdomar att de än en gång ska se efter deras egentliga tillhörighet. Alla dessa sekter och grupperingar är en av orsakerna bakom muslimernas svaghet och splittring. Tyvärr är det ofta idag man ser ungdomar som ger företräde till sin grupp före Islam!! En av ungdomarna som tillhörde en grupp och sedan lämnade den har sagt: ”När jag förde en dialog med gruppens ledare och sade att Islam befaller inte med detta, och jag nämnde en sak…” Svaret jag fick av ledaren var: ”Vi är Islam.” Så är tyvärr fallet med varje sekt och grupp, de anser sig vara Islam. Men sanningen är tyvärr att varje grupp har tagit en del av Islam och lämnat resten. Den sanna kallelsen ska vara kallelsen till en manhaj (metodologi) och inte en grupp eller sekt, och denna manhaj är: Koran och Sunna i förståelsen av de rättfärdiga föregångarna! Detta är en manhaj och INTE en grupp eller sekt, och den som försöker få den att vara en grupp eller sekt nedvärderar den. Denna manhaj är islams eviga och sanna kallelse. Mitt råd till mina syskon: Alla som tillhör någon grupp eller sekt bör lämna denna grupp eller sekt och istället tillhöra denna gudomliga manhaj: Koran och Sunna i förståelsen av de rättfärdiga föregångarna!

Publicerat av

Anas Khalifa

Anas Khalifa, född -83 i Egypten och kom till Sverige -89. Huvudsysselsättning just nu är: författarskap och föreläsningar om islam.

Kommentera

