En påverkande och rörande historia med oväntat avslut

(En sann historia) läs den, du kan få mycket nytta av den

(Ursäkta längden på denna historien, men jag tyckte den var väldigt påverkade)

Muhammad satte sig i flygplanet…fixade till sin plats så att han satt bekvämt…sedan spände han bältet så allt kändes tryggt och säkert.
Han var väldigt vital och stark och hade fått väldigt stadig form och kroppsbyggnad…
Men han var väldigt långt borta från sin Herre, den Högste…
Planet lyfte…
Muhammad började sin resa mot USA…där skulle han njuta av livet….av alla olika ”drinks”, barer, discon, nattklubbar….där skulle han fixa alla hans drömtjejer som han längtade efter…resan var lång så han kunde planera mer och mer i detalj exakt vad han ville göra…men han tänkte inte för en enda stund…att Den som gav honom styrka, ungdom och vitalitet är Den som har Kraften och Styrkan att ta allt detta ifrån honom under vilken tid som helst…
Han kom fram till Amerika och hyrde där en lägenhet där kastade sitt bagage och gick direkt ut för att verkställa hans planer…
Han blev uppe hela natten och en bit in på morgonen….sedan sov han fram till solnedgång…han bodde på en plats där den muslimska minoriteten kunde göra böneutrop, fastän böneutropet inte var som muslimska länder, men han kunde höra det…men han tyckte inte och kände inte att detta rop var till just honom….fastän han är muslim.
Han spenderade väldigt mycket pengar och blev så berusad att han inte visste eller kände vad som hände runtomkring honom…

Muhammad säger:
”Mitt liv fortsatte på detta sätt tills den där natten kom…jag hade gått in i en nattklubb och den var packad med vackra tjejer….jag bad om ett glas och började kväva mig själv med alkohol. Jag visste att Allah den Högste hade förbjudit alkohol och berusningsmedel, men min lust och högmod vägrade bry sig….samt Allahs överseende över mig….detta fick mig att glömma allting.

En bit bort från platsen jag stod….såg jag en vacker ung tjej….jag närmade mig… och i hennes blick såg jag kärlek och förförelse…jag närmade mig mer och då sträckte hon ut handen och kastade sig sedan direkt i min famn…det är sant att jag syndat mycket mot Allah mycket, men känslan just den gången var helt annorlunda än alla andra gånger. Hennes utseende visade tydligt att hon inte var en arab. Men plötsligt började hon tala med en bruten arabisk accent och hon sade:
”Är du arab?”
Jag svarade: ”Ja.”
Hon sade: ”Jag med, men har amerikanskt medborgarskap och är född och uppvuxen här….”
Sedan frågade hon mig om mitt namn, jag svarade:
”Jag heter Muhammad.”
Hon sade: ”Jag gillar inte det namnet….”
Jag frågade varför??
Hon sade: ”För att jag är….kristen.”
Min kropp backade undan plötsligt, för jag kände i hjärtat hennes fientlighet och hat mot Islam…men detta påverkade mig tyvärr inte tillräckligt, p.g.a lustens styrka som hade kontroll över mitt hjärta. Jag log bara tillbaka och bytte ämne, jag sa till henne: ”Gillar du dans?”
Hon svarade: ”Javisst.”
Vi gick till dansgolvet och spenderade timmar med varandra, långa timmar. Jag bad henne följa med mig hem, men hon vägrade. Jag försökte flera gånger att få henne med mig, men hon vägrade…
Jag gick hem den kvällen och kunde inte få bort henne från mina tankar, mitt hjärta blev svagare och svagare för henne….allt detta för att jag var långt borta från Allah.
Varje kväll som gick kunde jag inte tänkte på annat än henne…en kväll gick….en till… och mitt hjärta blir mer fäst vid henne…
Tills…katastrofen hände….
Jag träffade henne igen och pratade med henne under en kväll och sa till henne:
”Jag vill verkligen att du ska komma och övernatta hos mig ikväll.”
Hon sa: ”Jag går med på det….men det finns ett villkor… att du tar på dig detta.”
Hon tog fram ett halsband ur hennes fick….och i mitten av halsbandet fanns det ett KORS, den var liten men det var utan tvekan ett kors.
Jag fick väldigt konstiga känslor
Visserligen är jag en syndare
Visserligen ber jag inte
Visserligen har jag inte träffat mina föräldrar på månader
men jag är ändå
muslim
MEN
Hennes kärlek är större än ALLT
Jag skyndade mig att ta emot halsbandet….la den runt min hals…jag var som en fånge….en fånge med ett leende på läpparna
Hon sa förvånad: ”Wow, den ser väldigt fin ut på dig…detta är en present från mig till dig…men du måste alltid bära den när vi träffas, annars får du inte träffa mig.”
Nätterna med denna tjej passerade väldigt njutningsfullt och sköna….djävulen la henne i vacker och fördelaktig bild till mig.
En kväll så ville hon inte följa med mig hem. Jag hade längtat så mycket efter henne….jag försökte smickra henne, jag försökte be henne, jag försökte till och med förföra henne genom pengar, men hon sa bara: ”Nej.”
Sedan sa hon: ”Ärligt talat…så vill jag att du ska bli kristen..!”
YA ALLAH….YA ALLAH
Hennes ord var som en blixt som slog till i mitt hjärta.
Jag sa till henne: ”Det är omöjligt.”
Hon sade: ”Och det är också omöjligt för mig att träffa dig mer efter denna kväll.”
Djävulen började lura mig…
”Säg ja, gå med på att bli kristen, det kommer inte skada dig…det är bara ord….säg till henne att du förnekar Islam och tro mig att inget kommer att hända….du kommer bara må bra och få denna tjej direkt.”
Natten passerade och nästa dag anlände….när jag träffade henne såg hon mer förförisk och ännu vackrare ut än vanligt…jag närmade mig henne…tills våra ansikten var väldigt nära varandra…och då sa hon till mig:
”Du är så grym….har du inga känslor? Är du inte kär i mig?” Dessa ord mjukade upp mig….jag var nära och falla på plats…jag sa till henne: ”Jo, varför tror du jag lider och är så fäst vid dig?”
Hon sade: ”Men varför blir du inte kristen, vad är det som stoppar dig från det….om du blir det så går jag med på att gifta mig med dig.”
Nu….fick jag plötsligt en stark vilja att göra som hon vill…
Jag glömde allting
Jag glömde att jag hette Muhammad
Profetens namn, salla Allahu alayhi wa sallam (fred över honom)
Jag glömde mina föräldrar som brukad väcka mig till fadjr-bönen när jag fortfarande gick i mellanstadiet
Jag glömde min mor som brukade alltid be Allah att vägleda mig så fort jag kommer in huset sent på natten…
Jag glömde mig själv….jag hade nu blivit en slav till ”kärlek” och lust…
Jag följde med henne…
Jag rakade mitt huvud…
Blev kristen
Gick in i en kyrka för första gången i mitt liv
Jag grät utan att kunna kontrollera det….det var tårarna av tron på Islam som rymde från mig…
Jag är i en kyrka….!
Ya Allah
Efter allt detta….så blir jag KAFER!! (förnekare)
Jag blir en kafer!!! Vad kommer hända med mig?
ELDEN? HELVETET!!!
YA ALLAH
Vart är min rädsla för Allah??
Vart är mitt liv på väg?
Var är min kärlek och stolthet för min religion?
Allt detta var dött
Jag återvände efter detta till min lägenhet, jag var nästan som en galen person
Jag kände på mitt rakade huvud och sa till mig själv: ”Vad har du gjort Muhammad? Har du lämnat Muhammads (fred över honom) religion?”
Jag började gråta väldigt intensivt och låste lägenhetsdörren för att dränka mig själv i tårar
Djävulen kom till mig: ”Det finns ingen återvändo Muhammad…du kan inte återvända efter att du blivit KAFER! Du kommer att dö som en KAFER och hamna i helvetet.”
Jag började minnas min farfar när han brukade kalla till bönen…han var en böneutropare
Jag mindes min kopia av Koranen som fanns i mitt rum…
Aaahhh, jag mindes den där vännen jag hade som brukade ge mig råd och säga:
”Muhammad, passa dig för ett dåligt slut…”
Jag började skrika och säga:
NEEEJ MIN HERRE….NEEEEEJ MIN HERRRRREEEE, ta inte mitt liv nu, jag ska återvända till Islam, jag ska återvända till Koranen, jag ska återvända till DIG MIN HERRE.!”
Jag gick in till toan och kastade halsbandet med korset i toastolen och spolade. Sedan tog jag en rituell dusch (ghusl) och renade mig….jag gick sedan ut och kände att ALLA mina synder hade försvunnit och bördan jag bar på lyftes bort från min rygg…jag sa, medan mina tårar vägrade sluta rinna: ”JAG BEVITTNAR ATT DET INTE FINNS NÅGON GUD VÄRD DYRKAN FÖRUTOM ALLAH OCH JAG BEVITTNAR ATT VÅR LEDARE MUHAMMAD ÄR ALLAHS SÄNDEBUD.”
Ya Allah, finns det något vackrare än dessa ord?
Detta är nyckeln till all lycka…
MIN HERRE, jag vill återvända till dig
Jag vill tillbaka till mina salah (bön)
Jag vill tillbaka till att visa godhet mot mina föräldrar
Jag vill tillbaka till upprätthållande av släktbanden
Jag vill tillbaka till fastan i Ramadan
Jag vill tillbaka till ALLT som gör Dig nöjd min Herre
Jag vill tillbaka….
Jag tog första flyget hem till mitt land…
Det första jag hörde när jag anlände och gick ut i flygplatsen var: al-Âthaan (böneutropet)
Mina tårar började falla utan att jag kände…jag började undra: ”Kommer min Herre att förlåta mig och acceptera min ånger?”
Jag gick hem och min mamma var hemma….jag kastade mig i hennes famn och grät…:
”Min mor, jag kommer aldrig synda mot min Herre igen…min mor, förlåt mig för allt jag gjort mot dig, förlåt mig för att jag lämnade dig.”
Hon kramade om mig och sade: ”Min son…lyd din Herre…Han är barmhärtig och nådig…och Allah blir glad när någon ångrar sig till Honom.”

Dagarna passerade och Muhammad flyttades från glädje till glädje och lycka till lycka…och varje gång han kom ihåg hans gamla tider brukade hans ögon fälla tårar…
Hans mor brukade gå förbi hans rum på kvällarna och höra honom gråta djupt…på dagen hör hon honom recitera Koran och be Allah om förlåtelse….
En dag gick hans mor in till hans rum för att väcka honom till fadjr (gryningsbönen)…
Hon öppnade dörren…och rummet luktade väldigt gott…en lukt hon aldrig tidigare hade känt…hon letade efter sin son och försökte se efter om han låg i sängen….hon sträckte fram sin hand till sängen men hittade inte honom där….hon tittade runt med hennes svaga syn och upptäckte att han var i sujod (nedfallande på ansiktet) på bönemattan…nära sin säng. Hon ställde sig och reflekterade lite över hur vackert det såg ut….väntar blev lång
Hon ropade: ”Muhammad…min son…”
Han lyfte inte upp huvudet…
Modern närmade sig och sträckte fram sin hand….hon rörde honom…han föll ner på hans ena sida…
Moderna tittade på detta och kunde inte behärska sig….har hennes son avlidit i bönen MEDAN han var i sujod?
Hon kunde inte behärska hennes tårar som föll ner oavbrutet när hon stod inför denna vackra anblick…hon började ropa:
”Ungar….ungar…alla hemma…..ni som är hemma, kom och se er bror Muhammad.”
De närmade sig…rörde honom….YA ALLAH

”Mamma, vår bror Muhammad har dött!!! Mamma han dog medan han var i sujood!”

Mamman förstod sedan att den goda lukten hon kände var hans goda själs lukt som änglarna hade kommit för att ta med sig, barmhärtighetsänglarna! Han har nu återvänd till hans Herre och Skapare, och hans Herre gav honom detta vackra goda slut….Muhammad älskade och längtade efter mötet med Allah…så Allah älskade och längtade efter mötet med Muhammad.

Må Allah visa honom nåd och samla honom och oss i ett paradis i grannskapet av Allahs Sändebud och alla älskade av Allah, amin

Har du sett min bror? Har du sett min syster? Kom igen, låt oss lyfta upp våra händer under dessa välsignade dagar och be Allah och lova Allah att vi ALDRIG ska älska något som Allah inte älskar och att vi ska göra ALLT för att göra Allah nöjd. Vi älskar det Allah älskar och avskyr det Allah avskyr! Må Allah ge mig och dig ett gott slut och må Allah inte ta våra liv förrän Han är helt nöjd med oss, amin

Publicerat av

Anas Khalifa

Anas Khalifa, född -83 i Egypten och kom till Sverige -89. Huvudsysselsättning just nu är: författarskap och föreläsningar om islam.

5 reaktioner till “En påverkande och rörande historia med oväntat avslut”

Kommentera

